Részletek
A világ felosztható két részre: valaki ismeri a villamos-dilemmát, valaki nem. Ugyebár te biztosan nem az utóbbi kategóriába tartozol (ugye?!). Az eredeti dilemmában döntened kell, hogy az öt ember felé robogó villamos váltson-e irányt, és így öt helyett inkább egy ember haljon-e meg a másik vágányon, azonban ehhez valóban aktívan be kell avatkoznod a villamos irányításába és felelősséget kell vállalnod annak az egy embernek a haláláért. Ha nem teszel semmit, akkor ugyan meghal öt ember, de ez akkor is így lett volna, ha te ott sem vagy. Ezen híres morális feladványt gondolja újra a Villamosdilemma partyjáték, méghozzá tökéletes humorral és egy nagyon mozgalmas és interaktív játékmechanizmussal.
A játékosok közül egy valaki a villamosvezető szerepébe bújik (csini, csíkos kalapos figura jelöli őt, nagy szakállal – szimpatikus pszichopata), a többiek két csoportot alkotnak majd.
A váltó utáni egyik sínpár az egyik csoporthoz, a másik pedig a másik csoporthoz tartozik, és mindkettő bagázsnak az a célja, hogy a száguldó villamos vezetője ne az ő vágányukon mészároljon, hanem kanyarodjon csak az ellenlábasok felé inkább.
A társasjáték háromféle kártyapaklival operál, mely kártyák határozzák majd meg, hogy melyik vágányon miféle potenciális hullajelölt tartózkodik.
Az egyik kártyapakli az „ártatlanok” angyali klubja, ha innen kerül kártya a sínpárra akkor az vagy az anyukád, vagy a szexi pultoslány, aki feltalálja nemsokára a másnaposságmentes bort, vagy valami hasonszőrű.
A másik kártyapakliban a „gonoszok” lapulnak, például Robot Hitler, a főnököd, vagy épp egy horrorisztikus reverz sellő.
A harmadik pakliban módosítókártyák találhatóak, amelyekkel kicsit árnyalni lehet a sínen tartózkodókról kialakult képet – például a világ legveszélyesebb gyújtogatójáról kiderülhet, hogy minden kedden árva gyerekeket tanít integrálszámításra.
A csapatok a saját vágányukra pakolják az ártatlanokat, egymás vágányára a „gonoszok” kártyáit, a módosítókártyákat pedig oda helyezik, ahova szeretnék, és végül a villamosvezetőnek döntenie kell, hogy melyik vágányon mészárol majd a jármű.
Minden körben a vesztes csapat egy kis halálfejes jelzőkorongot kap, és a játék végén a cél, hogy minél kevesebb koronggal bírjunk.
A Villamosdilemma hatalmas plusz pontja, hogy nem csupán fergeteges partyjáték, hanem a maga groteszk humorával nagyon komoly kérdéseket is feszeget, mind az erkölcsről, személyes preferenciákról, világnézetekről, így a játék transzformálódhat akár ritka izgalmas beszélgetésekké is. Ki tudja mit tudhatsz meg az ártatlannak tűnő ismerősöd gyilkos hajlamairól morális értékrendjéről...
Ha a legközelebbi party alkalmával olyan játékot szeretnél, amely nem csak a szokásos arcizomfájdító nevetést biztosítja, de emellett mélyebb rétegekkel is bír, akkor a Villamosdilemma tökéletes választás neked!
A doboz tartalma:
Játékszabály
26 db haláljelző korong
1 db villamosvezető jelző
1 db sínpálya játéktábla
200 db „Ártatlanok” kártya
150 db „Gonoszok” kártya
175 db módosítókártya